merigold - 2009-05-20 00:27:34

Jest tu wiele elementów nad którymi trzeba się poważnie zastanowić.
1. TS
Niebardzo odpowiada mi sposób w jaki porwadzone są rozmowy na tsie podczas wojen. Przedewszystkim nieodpowiada mi zakaz rozmowy (tylko dowódcy mogą gadać). Moim zdaniem każdy odział powinien mieć własny kanał ts. Na przykład dzięki temu każdy członek grupy będze wiedział kto został ogłuszony, oślepiony i może mu pośpieszyć z pomocą. Grupa trzyma się zawsze razem i gdy usłyszę informacje "wrogi mag przy prawej bramie" wiem dokładnie do kogo informacja została skierowana, niezastanawim się czy to w twierdzy której bronie. Słyszcze informacje "wszyscy do..." i niema pewnośći czy to był rozkaz wydany przez dowodzącego armią fcm czy poprostu ktoś tak powiedizał bo zobaczył kilku czerwonych.
2. Dowodzenie
Przedewszystkim dowódca armi fcm niepowinien brać udzału w walkach. Czasu średniowiecza dawno mineły. Gdy osoba dowodząca armią niebędze się skupiała na zabijaniu wrogów, nabijaniu honoru, podbijaniem liczb w zakładce wojna, będzie lepiej, sprawniej dowidzić swoimi odziałami.
W grze można bardzo sprawnie wydawać poelcenia odziałą za pomocą strzałem. Można dzięki nim w szybki i łatwy sposób rozmieścić odziały i wydawać im rozkazyky.
Rajd. Powinien os służyć wyłącznie do przekazywania informaci przez dowódcami poszczegulnych odziałów osobie dowoddzącej całością. Można zastosowaćwać skróty, kryptonmy. Przed wojną ustalamy jaki symbol, znak ma dany zamek. znać je muszą tylko dowódcy. np. "odział peirwszy został zatakowany w twierdzy wielbiciela, wrógów jest zadurzo potrzebne wsparcie'' 1-odział pierwszy @-twierdza wielbicela p-potrzebna pomoc. wychodzi 1@p. Generał wie co się dzieje i może za pomocą strzałki wysłać dodatkowych ludzi do oborny. Można zasotoswać inne liczby znaki itd do określenia liczebności wroga i oszacoawnia pomocy jaka jest potrzebna. Jeśli to nie wystarcza dowódca i tak nie walczy więc ma czas by zminimalizować gre i połaczyć się na tsie z wybranym odziałem.
3. Taktyka, rozmiesczenie jednostek.
Ilość możliwości jest niemal nieograniczona. Przydało by się ustalic kto ma kogo atakować i tak dalej. Tym będze trzeba się zająć ale jeszcze nie teraz.
Co do walki mam pomysł stworzenia odziału nekającego złożonego wyłaćzenie z uczników. Ich zelem nie ma być zdobywanie zamków lecz chodzenie po całej mapie eliminowanie pojedynczych zwiadowców wroga, symulowane ataki na twierdze, nie wdawanie się w żadne większe bitwy. Mają wyłacznie przeszkadzać wogowi w poruszaniu się po mapie, atakować na tyły wrogów oblegającyhc zamki.
Jeszcze kilka pomysłów mam lecz napisze je kiedyindziej.

tak wiem że robie wiele błędów ale mam to gdzieś.

Marek1990 - 2009-05-20 18:12:17

"Moim zdaniem każdy odział powinien mieć własny kanał ts."  a w jaki sposob dowodca bedzie wydawac rozkazy poszegolnym grupa jak beda oni na innym kanale?

merigold - 2009-05-20 19:28:54

przecież napisałem to. za pomocą niebieskiej strzałki. Oprucz tego że wskazuje kierunek ma jescze jedną zalete. gdy zostajesz oślepiony możesz zrobić zwrot o 180' i wycofać się. masz pewność że biegniesz w dobrym kierunku. Niebiska strzałka w zupełności wystarcza dy wydawania najważniejszych rozkazów dotyczących przemiesczania sie, ataku, obrony.

louskill - 2009-05-21 09:26:17

podoba mi sie oddzial lucznikow i pare rzeczy postarales sie teraz trzeba wbic kilka lvli i niech jedna osoba zajmie sie dowodzeniem :P

Zjawa - 2009-05-21 10:08:46

pomysl odki ;)

Ts mozna z konfigurowac spokojnie tak by byla swobodna komunikacja miedzy oddzialem dowodctwa ale uzupelnie wiedze i powiem

skroty jak najbardziej ale trzeba je zrobic tak by mozna  bylo latwo je kojazyc czy sie ich nauczyc ;) ale musza uwzgledniac zamki bramy w nich i lokalizacje posrednie jak drogi czy mosty, do dziela ;) jakies sugestie czy propozycje ;)

oddzial meczoncy jasne fajna sprawa ale konfiguracja go musi byc przemyslana i warunek all na koniach175 by sprawnie sie poruszac

narazie tyle

pozdrawiam

BlaCkinG - 2009-05-21 18:04:56

Zgadzam sie z merigold w sprawie szybkiego odzialu lucznikow ^^ Chetnie wezme w nim udzial ;)
Ale... Mysle ze nie tylko lucznicy byli by dobrymi "łapaczami" po calej mapie lecz mozna by bylo tez wykorzystac do tego specjalny odzial zloczyncow ... Nie sadzicie ??? skoro maja oni niewidzialnosc i sa bardzo dobrymi postaciami na 1v1 to bardzo sie przydadza ...wlacza niewidzialnosc (ta z wykorzystaniem many) i kazdy podejdzie z nienacka do upatrzonego wroga to rezultat moze byc zaskakujaca dobry ...
Mysle ze to wlasnie zloczyncy bardziej przydali by sie do takich spraw jak napsialem powyzej poniewaz w duzej bitwie latwo gina :/

PS.BlaCkinG = bleckuuu

merigold - 2009-05-21 22:54:07

cały dzień mnie niesety niebyło przed wojną ale napisze na przyszłość.
pozwólmy czasem wrogowi przejąć jeden z zamków w tyco. gdy go przejmą możecie być pewni że następnego dnia będzie bardzo silnei broniny. Zostawiamy max 3 grupy do obrony pozostałych dwóch zamków w tyco a reszta ludzi atakuje gebre. Trzeba się ukryć gdześ w głębi mapy gdze nas nie zobaczą. bez używania telportu przejść do gebry i zatakować pierwszy najbliszy zamek. jeśli bedze szybki atak oni nie dadzą rady się obronić. a potem poprostu po kolei reszte zamków.


Przy obronie proponuje wykożystać także szybki kontrr atak. Gdy wróg żuca masówki na brame, nasi ludzie także żucają masówki by niepozwolić im przejść. Wyśllijmy wtedy 1 grupe uderzeniową drugą bramą by zatakowala wroga od tyłu. Nim wróg się zorrjentuje co się dzieje obrońcu pierwszej bramy mogą szybko zatakować wrogów. atak z dwóch stron bardzo obniży skuteczność działania wroga.

kolejna żecz widzałem jusz to kilkarazy. nigdy nie pilujemy tyłów. Kilka krotnie widzałem jak pojedynczy przeciwnik który w jakiś sposób znalazł się na naszych tyłach siał spore spustoszenie.

Sahara - 2009-05-22 09:26:46

Mam pewne wątpliwości co do pomysłu z TSem. Jeśli każde pt miałoby oddzielny kanał, to nei byłoby bezpośredniego kontaktu z innymi grupami. Chyba, że jedynie na raidzie czy czacie gildyjnym.
Pozostałe pomysły są ok :) Można spróbować wprowadzić je w życie...
A ja tymczasem muszę wbić kilka(naście) lvli :D

merigold - 2009-05-22 09:59:57

zgadza się z graczami z innych grup kontatku by niebyło. Ale to raczeni żadna różnic w porównaiu z tym co jest teraz. Słysze że ktoś porosi o pomoc i niemam pojęcia gdze onest i kto to jest. Czy to osoba obok mnie czy nie. Zadaniem kazdej poszczegulnej grupy jest trzymanie się razem.
A zresztą przeciesz na ts mogą odzywać się tylko dowódcy. Jeśli pozostali gracze bendą zbyt wiele gadać to zapewne ich możliwość rozmowy zostanie zablokowana. Słyszałem terz że jest pomysł zabokowania wszystkich na czas wojny.
i prosze waz zacznijcie używać gpsa w grze. To naprawde znacznie ułatwi zorjentowanie się gdze należy się udać i kiedy dotrą posczegulnie ludzie danej grupy.


a właśnie. Rozumiem że nrazie nie trzeba zgłaszać dłuszych nieobecności. w każdym razie wracam za jakiś tydzień.

merigold - 2009-05-28 20:33:49

1. cześć ludzi komletnie olewa rozkazy, krzycze stać a oni idą bo im się nudzi.
2. wszyscy się pchacie w śroedk walk gdzie zaraz pojjawia się pełno aoe.
czy nie możemy atakować z flank? wykożystać zabujców by obejść wroga z prawej bąć lewej strony przestraszyć ich i masówki. Dalej gdy gagarin zatkował z flanki nawet go nie zauwazyliście.
zauważylście jak oni się bronią ucznikami? 4 uczników rozciągniętych tak by niepozwolić przjść nikomu a wy pchacie się przez sam srodek.
NALEGAM na storzenie 2-3 tp gdze będą ludzie tylko i wyłacznie którzy bendą wspułp[racować, gdze każdy będzie wiedział kogo atakować, a reszta ludzi niech tylko robi tłok.

merigold - 2009-06-02 21:14:38

Jutrzejszy atak 3 czerwca
POZWÓLMY WROGOWI PRZEJĄĆ JEDNĄ Z TWIERDZ CZY NAWET DWIE A W ZAMIAN ZDOBĄĆMY CAŁĄ GEBRE.
jest nas zamało by boronić 4 zamki naraz. Przyjmijmy postawe agresywną.
Tyco:
w cyco zostają tylko 3 grupy. Po1 pt na zamek. W każdym pt po 1 osobie na brame i 1 przy smoku. pozostałe 4 stanowią odział lotny do pomocy w innym zamku.
Zostają nam 4 pt. odajmy im wioske drwali (tylko prowizorka jako obrona)
Reszta ludzi czeka na mapie Bina i na rozkaz atakuje małą wioske. a potem utraconą twierdze.
Gwarantuje wam że wróg niebędze się tego spodziewał.
A atak ma wyglądać tak.
Co więcej CHCE mieć grupe złożoną z 2-3 Rycerzy cienia 2 kapłanów 1-2 Bardzo mocnych wojowników. Na znak kapłani żucają na rycerzy cienia bańki. Wojowie ruszają jako piersi by ściągnąć na siebie ogień. Rycerze cienia na przyspieszeniu wbiegają w tłum wroga i żucają ciemny horror. to daje reszcie ludzi około 7 sekund na dobieniecie do wrogów, żócenie masówek itd.
Dziś tylko ja i Vooddo. On żucił bańke ja wbiegając w tłóm wroga i horror. dałem wam cenne chwile dizęki czemu zameo został bez problemu zodbyty. Około 70% worgów zostało przestraszonych.

Arturius - 2009-06-03 05:11:32

Taktyka przemyslana i przezemnie zaakceptowana zreszta sporo z Meri o tym gadałem... hmm jedyne o czym zapominasz MEri ze wojowie tez stunowac moga i banki tez mogły by sie takiej grupie przydac zwłąszcza jesli sa konno:D poza tym jest super:D

W obronie doskonały jest iluzja...:D ma dowiadczenie w dreczeniu wroga:D heh

Co do rozmieszczenia w twierdzy ludiz ... siwtna sprawa stosuje ten sposób odkad bronie niemal codziennie objazdowy obóz msliwych w tyco dzieki czemu mozemy obserwowac cał twierdze:D

Moja prosba do ludzi którzy beda bronic wykonujcie rozkazy i atakujcie na rozkaz badz w razei prblemu osoby stijace przy bramach i smoku ni emoga za zadne skarby swiata sie z tamtad ruszyc... aha przy smoku powineien stac dowódca by wydawac rozkazy i ew w razei potrzeby przywoływac poległych:D4 pozostałe osoby powinny byc przy portalu by wspomóc inne twierdze oraz móc wspomóć swoich kolegów przy bramach...

mam nadzieje ze zgadzasz sie ze mna Meri:D

merigold - 2009-06-03 20:51:53

jutrzejsza wojna.
do obrony mamy aż 5 zamków. by to obronić radze zebraś sporo srebra.
Po 1 odział na każdy zamek. po 1 osob na bramy, 1 osoba przy smoku. Pozostałe 4 osoby stanowią obrońców któży przenoszą się telpeortami do obrony poszczegulnych zamków. Reszta ludzi czyli około 2 odziałów czeka na środku mapy i przenosi się do posczegulnych zamków.
Latanie przez telporty miedzy mapami będze bardzo kosztowe wiec osoby które nie mają kasy mają zająć stanowiska przy smoku i na bramach.

sami nie mamy szans zdobyć wioski drwali bo nas zamało. Wróg będzie się spodziewał ze bęzemy się bronić wiec obrona niebędze tam zbyt wielka ale napewno będzie silna. Osoba upoważniona niech pogadda z templariuszami By to oni zatakowali całą swoją potęgą wioske drwali. Gdy wróg zorientuje się jak liczny jest atak prawdopodobnie siągną dodatkowych ludzi do obrony. To sprawi że niebendą w stani atakować nasyzch zamków bo będą bronić się.

Wiecie jaka jest zasada najemników? Jeśli wszyscy templariusze zostali by naszymi najemnikami dostawali by listy z wojjny a to by im sie opłąciło.

Zjawa - 2009-06-04 12:52:06

co napisales to bylo do tej pory stosowane ;) a co do templariuszy to szykuja sie pewne zmiany bo rozmowy ida w dobra strone ;) ale wszystko sie dowiecie w swoim czasie ;)

Vigoratronix - 2009-06-04 18:02:43

4 słowami:
Zgadzam się z Merigold :)

Arturius - 2009-06-11 08:40:28

Co ZT widze ze niektórych sie olało mimo ze sporo zrobili w tym celu by sie dogadac:/ a czytacie i uznajecie to cowam odpowiada... i uznajecie za swoje pomysły... to ujmadla wielu osób

GotLink.pl